CONSULTING – MANAGEMENT FORUM 2 – 2013

30/03/2013

01In the era of globalization, enterprises have to face economic sudden changes regardless of their scale and history. It’s time the role of consulting experts is given more prominence, which increases the number of consulting firms, especially in the economic scenario 2012 – 2013 – “the trough of the economic cycle and 2013 is predicted to be tougher than ever” (said Mr. Vu Vinh Phu, Vice President of Association of Vietnamese Retailers). A research by a group of Researchers of HCM City University of Technology about the demand for consulting services in HCM City reveals the two biggest challenges of business operation are:

  • Productivity enhancement
  • Product design/ improvement

With the constant estimation about the turbulences of Vietnamese economy 2013 and efforts to enhance the business effectiveness to overcome the crisis, a lot of enterprises take the market purchasing power and effectiveness in business operation to careful consideration. Recognizing this concern, the Consulting – Management Forum 2 (31 May 2013) creates a place to discuss and share ideas “Towards consultant’s role in corporate governance effectiveness in 2013”. In this coming one – day event, the “effectiveness” is emphasized from both internal and external perspectives of enterprises as well as the consultants’ analysis and recommendations. With 400 attendees including business owners, senior managers of domestic and international corporations, consulting firms and economics experts, the Forum is expected to continue and develop the strengths of the Consulting – Management Forum 1 for a more professional event which helps enterprises approach the consulting firms, overcome the crisis and develop sustainably.

http://mba-mci.hcmut.edu.vn/forum/en/

Head of Event Organizing Team

 

 

Ms. Nguyen Thi Anh Phuong, MBA

Related News

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Vực dậy tinh thần đồng đội – Một trong những phương pháp hữu ích giúp doanh nghiệp vượt qua thất bại

Với doanh nghiệp khi gặp phải những vấn đề như: ý tưởng kinh doanh đầu tiên gặp thất bại, nội bộ mâu thuẫn, sản phẩm không thể đến tay người tiêu dùng... Khi đó, vai trò của nhà lãnh đạo rất quan trọng, thay vì chỉ nhắc về những lỗi lầm mà mọi người mắc phải thì hãy...

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Consulting Cafe #69: “Design Thinking for Innovation”

Trong tháng 4 vừa qua, chương trình MBA-MCI đã tổ chức buổi Consulting Cafe #69 với chủ đề “Design Thinking for Innovation” với sự tham gia của GS. TS Rolf-Dieter Reineke và PGS.TS. Trương Quang Vinh nhằm chia sẻ những thông tin hữu ích giúp cho các khách mời tìm...

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

VỚI TƯ DUY SÁNG TẠO VÀ ĐỔI MỚI, NHỮNG CON NGƯỜI BÌNH THƯỜNG ĐÃ TẠO RA TÁC ĐỘNG ĐẾN TOÀN THẾ GIỚI.

Rủi ro là một phần trong tăng trưởng và thành công của doanh nghiệp. Chắc hẳn các bạn đều biết đến câu nói nổi tiếng gắn liền với Henry Ford: “Nếu tôi hỏi mọi người rằng họ muốn gì, thì chắc chắn họ sẽ đáp những con ngựa phi nhanh hơn”. Và tất cả chúng ta đều biết...